dimecres, 30 de gener del 2013

El conte "El hombre que plantaba árboles"

Ahir la meva amiga Cristina Figuerola em va deixar un llibre preciòs: "El hombre que plantaba árboles", d'un escriptor de la Provença anomenat Jean Giono (1895-1970).
Es un conte curt que tracta d'un pastor que cada nit, a la vora del foc selecciona acuradament cent glans i altres llavors per plantar-les al dia següent en un territori erm. La perseverança del pastor aconsegueix  transformar un desert en un bosc ufanòs on l'aigua torna a brollar i la vida a funcionar.

El compte explicat per un home que casualment  ensopega amb el pastor comença així: "Para que el carácter de un ser humano desvele cualidades verdaderamente excepcionales, hay que tener la fortuna de poder observar su actuación durante largos años. Si dicha actuación está despojada de todo egoísmo, si la idea que rige es de una generosidad sin par, si es absolutamente cierto que no ha buscado ninguna recompensa y que, además, ha dejado huellas visibles en el mundo, entonces nos hallamos, sin duda alguna, ante un carácter inolvidable."

Una historia entranyable.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada